Tuesday, December 21, 2010

tanpa tajuk

kerana kesibukan menjadi pelajar tahun 2 yg penuh wawasan, blog ni dibiarkan bersarang camtu je
alhamdulilah baru sekarang ade mase nak update blog
layan jela ape yg aku nak merepek kat sini okeh


1) EXAM


macam boring ar cite exam2 ni kan
tp cite gak ar utk family tersayang di kampung halaman (cehh) okeh


i)anatomy


dah cite kat post lepas.xnak ulang balek timekaseh


ii)physiology


arghh sebut physio je ttbe nak rase emo
yela org study last2 minute cmni lah jadi eh kan
padan muke kau is hahaha
exam hari rabu ptg selasa baru nak bukak page 1
last2 soalan senang pun x dpt jawab
tp aku tetap suke kat physio lagi lah
lagi2 renal physiology 
terharu bile Doctor Magda (yg ajar kitorang renal) ckp kat kitorang "thank you for study renal physiology".tu je benda yg doctor nak kan.suruh study rajin2.bukan die ajar sbb nak dpt gaji je semata2.thanx Dr Magda ! :)


iii)histology


subjek yang ttbe rase mcm berminat tahun ni
mungkin sbb senior2 penah ckp histo pnting bile time 3rd year nanti
jadi kali ni dah insaf xnak study last2 minute
2 hari b4 exam da start study (2 hari kire awal la bg aku kan kan)
time exam kuar 1 soalan yg buat ramai org terperangkap
soalan die lbh kurang cmni , cell ape yg secrete pepsinogen ?
sume org tau jwpan die chief cell tp buku teks kitorang telah berjaya mengelirukan kitorang dgn kesilapan cetakan
tp xleh salahkan buku la sbb benda tu doctor da bgtau awal2 da
ni buktinye ;



maaf tulisan x cantek.tulis dgn cepat dan bermejakan paha.
tp nampak kan aku tulis chief cells=peptic cells.
haa skang nak salahkan sape kan?
salahkan diri sendiri yg suke belajar dgn buku tp x suke dtg lecture histo.


habes exam 1st ass. lepas ni midyear exam lak.


2) PERUBATAN


baru2 ni agak sibuk dgn PERUBATAN (wpun hanya ahli biase)
tp bagus la kan sebab ni la persatuan yg aku patut masuk (persatuan lain x minat timekaseh)
mule2 diundi dak2 kuliah utk jadi calon AJKT PERUBATAN (kenape la korang suke undi aku)
tp aku tolak sbb x layak
tp aku tetap jadi penyokong utk Deenie
jumaat lepas lak pg Mesyuarat Tahunan Kaherah (MTK)
cume nak highlight 1 usul dlm MTK baru2 ni
1-1nye usul yg ditolak


"Pembaikpulihan Sistem Musyrif"


sbenanye sistem ni xpayah nak baikpulih da pun
sbb sistem da ok cume org yg x paham2 konsep die
sile bace kat bwh ni ;






bace point no 4 dari bawah;


"Para akhawat yang menggunakan perkhidmatan musyrif disarankan untuk menanggung sebarang kos perjalanan (tambang) yg perlu dibelanjakan oleh musyrif"


kalo sume org paham peraturan ni kompem xde masalah berbangkit da
penah sekali aku nak tertido sbb ngantok gile weh dalam kelas anatomy ade akak msg
"tolong jd musyrif ke sayyeda zainab boleh?"
jd aku pun lepas je abes kelas pukul 5 trus jd musyrif akak2 terbabit
nsb baek la akk2 ni jenis yg paham
dorang yg bayarkan teksi , siap bg aku 10 geneh lg utk tambang balek
kalo sume org cmni kan bagus :D


tu je la utk kali ni.ngantok gile nih.


n.b
-jumaat ni jom ramai2 turun undi calon2 AJKT PERUBATAN kat ARMA.jalankan tanggungjawab sbg ahli PERUBATAN :)
-lame dah x balek rumah n9.ade org ingat lg ke kat aku hoho









2 comments:

Sarah Mustaza said...

oooo
Is asalnye calon AJKT eh??
haha
awatnye tolak
kalau tak boleh akak buat poster, buat video, buat blog la bagai
takpe2. next year eh? :)

Dr Is Afiq said...

yup2
undian saya lepas khairul n khuz.
tp tolak sebab xnak pegang banyak2 jawatan tahun ni.
cukup jawatan kat batch je kot :)
insyaAllah kalo ade rezeki bile2 nanti :)

© Templates Deisgn by | Nurulchumel Design