Wednesday, July 28, 2010

hari-hari terakhir kat egypt

sejak abis exam oral histology yg lepas aku x pernah lg duk dlm bilik untuk sehari
malam lepas balik dari city stars pergi hussein lak
pastu asyik pergi sane pergi sini
hari ni baru la bleh rehat

Isnin,19 Julai 2010

hari ni hari yg penting
sbb aku kene pergi Mohandisien
nak uruskan hal pasport aku yg baru je mati 18hb Julai
sbb pasport ni la aku x dpt nak balek ngan dak2 n9 yg len hari rabu 21hb
lalu aku pun dgn penuh smangat pg Embassy Malaysia kat Mohandisien
serang tingkat 2
jumpe arab yg uruskan hal pasport ni (arab yg jage,bukan melayu)
lepas da ckp sal masalah aku sume
isi borang n byr 80 geneh
aku pun balik
(aku da ckp ngan arb tu msti kene siap isnin dpn,no bukrah bukrah haha)
balek rehat2 tgok movie
malam lak dak2 ni ajak g maen boling kat IBC
wpun penat pg gak la
peserta lelaki nye ialah - aku,Imran,Azfar,Ayie,Tamaw
peserta wanita - Yusra,Hajar,Ipah,Julia,Kak Aten,Kak Dirah
dan aku kalah haha
tp x teruk okeh
aku ngan Azfar dpt 90


dari atas ke bawah ; Imran,Ayie,Azfar,aku,Tamaw

not bad huh
yg penting aku strike 2 kali time last2 haha
pastu pulang la kitorang


kalo g IBC wajib amek gmbr kat sini haha


Selasa,20 Julai 2010


malam lepas balik men boling dpt msg dari Zainib
die ajak g jalan2 kat City Stars pukul 12
nak tgok wayang katenye
aku pun g la ngan Imran pg tu
Ayie ngan Azfar pg ngan Am kemudian
smpai sane aku kol dak2 prempuan tnye nak tgok cite pe
sbb kalo beli awal tiket murah (15Le)
dan dorang ckp nak tgok Eclipse (what?)
aku dah tgok cite tu
tp nak wat cmne
org da ajak 
tgok jela kali ke 2
smpai aku da hapal dialog Edward Cullen haha
ok aku tgok cite ni ngan Zainib,Hajar n Vanessa
sbb dak2 lain tgok cite laen (Inception,Toy Story 3)
dah abis movie kul 3 ktorang g mkn2 lak
jumpe lak Kak Khai n Kak Dewi cute hehe
lepas jalan2 tgok2 baju baru la ktorang balek
mlm nye lak g umah Kedah
sbb dak2 kedah wat kenduri doa selamat
smpena dorang nak balek Malaysia keesokan harinye
mi dorang masak sedap maa ! haha
then kitorang g jalan2 Rumah KL n Penang
borak2 ngan Adiman n Afif kat umah KL
sbb rase cam da lmbt n malas nak dgr guard kat ARMA mmbebel
aku decide untk tdo kat umah Ayie kat Sabi'


Rabu,21 Julai 2010


pg2 lagi da teman Ayie pg kedai beli ayam
sbb die nak wat jamuan sikit malam tu
lepas da potong2 ayam sume
ktorang brtolak g Rumah N9
sbb Ayie nak amek barang dr Bo
aku lak nak jumpe dak2 ni buat kali terakhir (dorang balik hari ni)
sorry la korang x dpt nak anta ek
nak pg Asfour Crystal la ptg ni hehe
lpas Zohor trus gerak g Ramsis
amek metro g Shoubra
then naik tut tut ke Asfour Crystal




antara kristal2 yg dijual kat Asfour Crystal


beli brng2 cket kat sane
ade la abes cket duit hehe
kat sane jumpe dak2 Sabah 
ktorang pulang ke ARMA
siap nak g umah Ayie
BBQ time !



Khairul n Ayie sibuk ngan ayam mereka haha

Khamis,22 Julai 2010

hari ni ktorang da plan nak g Dumyat
atas ajakan Daus
ptg tu gerak g Ramsis
then nek train g Dumyat
train ayam org panggil



dpn train pun sempat g amek gmbr



time train berhenti kat Mansoura

dalam 5 jam cmtu ktorang smpai Dumyat
mkn2 dulu
seelum brtolak g Hayyu Ula
tdo kat umah Ustaz Habib mmbr Daus

Jumaat,23 Julai 2010

swimming day !
pg2 brtolak g pntai kat Dumyat
untuk g mandi2
ramai giler arab kat sane
da la panas terik giler
tp mandi gak sbb da lame x mndi kan haha
lepas da terbakar kulit baru reti nak naik 



depan sungai Nil




kat sini tempat pertembungan antara Sungai Nil & Laut Mediterrenean


lepas puas berendam dlm pukul 3 ptg bru balek umah ustaz Habib
lepak2jap
pastu mlm lepas magrib ktorang brtolak pg mahattah
nek pigeot g Alexandria lak !
smpai Alex dlm tgah mlm
jumpe Lokman,mmbr Imran kat sane
die bwk jalan2 kejap
pastu ktorang pg umah Ram,mmbr Ayie untuk tdo kat sane


Sabtu,24 Julai 2010


lepas sarapan ala kadar kat umah Ram
ktorang brtolak g Down Town kat sini
kat sane g kedai F.O.S nak usha2 baju
then bru g carrefour Alex
mkn2 jalan2



brgambar kat carrefour Alexandria. prasan x aku da gelap.mandi smalam la ni haha


balik Cairo . Akhirnye !
kena rehat cukup2 kat ARMA sbb sok ade jaulah maqam lg. ;)


Ahad,25 Julai 2010


hari ni ade jaulah maqam anjuran Perubatan
aku kene pg ni
sbb dulu time umah n9 buat aku x ikot ;)
byk gak maqam para sahabat n wali Allah yg ktorang lawat
dlm 30 lebih kot
dari 8 pagi smpai la 5 ptg
penat n panas sgt
tp byk2 time kaseh utk ustaz Ihsan yg guide ktorang



Maqam Syeikh Salih al-Jaafari




maqam Syeikh Abdul Wahab Sya'rani




maqam Sayedda Sakinah




dipercayai bekas tapak kaki Rasulullah



maqam Imam Syafie


Isnin,26 Julai 2010


dah seminggu lepas aku mohon wat pasport emergency 
hari ni djangka siap
aku pun pg balek Mohandisien
pg bilik arab yg uruskan pasport
alhamdulilah pasport emergency aku da siap !
bleh la balek ni haha
pstu g Ain Shams jap nak jumpe Mr Said
tp die xde
tnye pnolong die result kuar bile
31hb ni kuar cuak huhu
amek tremco pg sabi'
balek umah n9
nak uruskan dokumen2 sebelom aku balek Msia
rehat2 kat sane
ptg pg Hussein shopping ngan Abg Hafiz n Abg Ikhwan
pkul 2 pg baru balek umah
byk gak brng yg aku beli untuk family hehe


Selasa,27 Julai 2010


pukul 10 pagi aku da chow dr rumah n9
tnggal brng2 yg aku beli smalam kat sane
sbb nti aku brtolak ke matar dr sane
aku da mintak abg Akmal hantarkan aku
sewa kereta avanza
skang aku nak g shoping baju
g City Stars
cari baju seluar n sweater
da dpt sume aku balek ARMA
mlm nye pg hantar Azfar ke matar
die balek mlm tu ngan Zainib,Vanessa n Kak Rahil
lepas sume da setel ktorang pun balek


Hari ni 28 Julai 2010


hari terakhir aku kat ARMA
basuh baju kemas beg n bilik
pack2 barang
jap lg aku nak bg broadband ni kat Nazmi
suruh die sewakan
jap g gak aku nak balek umah n9
ni post terakhir aku kat Mesir
lepas ni aku post kat Msia je la (kalo rajin)
bye2 Egypt ! jumpe lg lepas 2 bulan
kompem aku rndu Mesir nti hehe

No comments:

© Templates Deisgn by | Nurulchumel Design