Friday, October 8, 2010

second year !

hari ni genap seminggu aku kat bumi anbiya utk taon ke-2 nih
lame dah x bukak blog nih
ksian kat pembaca2 blog nih (ade ke org bace?)
khamis , 30 hb september lepas aku bertolak g KLIA pukul 9.30 malam
flight dijangka bertolak pukul 2.55 pagi
nak pendekkan cite aku smpai gak kat mesir (giler ringkas kan) haha
smpai2 blom abes jet lag esok paginye (2hb 10) kitorang menyerang ain shams
kuliah dijangka start aritu
dan yg bestnye mmg btol2 start aritu gak !
alhamdulilah
masuk2 kelas 1st (anatomy) je dah kene marah ngan Dr Moheb krn kelewatan kitorang
yela dah 2 bulan cuti smpai lupe da jalan ke dewan kuliah
tp pekakkan je telinga dan pstu dgr doctor cite pasal sistem baru ainshams taon nih
mcm2 dah berubah lor
xde lg 60-40 utk final exam tp skang da jd 80-20 cam dak2 arab
maknenye kene usaha gile2 r taon nih
practical class pun dah berubah gak
ade sistem e-class n station2 sume
masuk lak kelas physiology
Dr Ebtessam gak yg ajar taon nih
terus masuk CNS bab yg aku rase cam susah gak
pastu kelas biochemistry Dr Haidy Zakaria
kelas paling sakit
sbb doctor sumbat segala mcm maklumat walaupun baru kelas pertama
owh carbohydrates :(

hari ke-2 (ahad)
memetik dari nota yusra hanani kite kat fb
"hari ni ade 1 kelas je yakni biochemistry"
tapi beliau dah salah
sbb ketidaksabaran dak2 lain sume xtau arini dah start kelas practical histology
tp kesabaran 4 org pelajar n9 (cehhh) menunggu smpai kelas start
kelas Dr Ahmad yg sungguh menakotkan sbb ktorang 4 org je
tp die ajar gak tajok Lips
sronok gak kalo kelas x rmai nih
sbb ktorang sorang 1 dapat tgok slide kat microscope msing2 n sorang doctor sendiri (untung gile kan?)
lalu tamatlah hari ke-2

hari ke-3 (isnin)
kelas 1st merupakan kelas physiology
n guess what?
doctor yg ajar kitorang GIT nih doctor yg same gak time aku practical exam dulu
yg aku kate garang giler tu
Dr Fatma Lebda name eh
tp die baek w0o
then Dr Kariman mengajar kanak2 darjah 2 ni scalp
last skali Dr Ahmad masuk ajar tajuk digestive system (histology)
jam menunjukkan pukul 5 ptg maka rmai gak la yg syahid time kelas nih

hari ke-4 (selasa)
tajuk GIT disambung Dr Fatma
pastu Dr yg bakal menjadi doctor faveret aku masuk
Dr Hany Shawky
mule2 aku ingat die ajar psychology
sbb gaya die yg sangat smart beb
tapi bile die bukak slide 'scalp' je tau la aku die doctor anatomy kite w0ohoo
scalp diajar kali ke-2
mungkin sbb tajuk ni penting
setiap layer tu ade applied anatomy sendiri
maka berakhirlah kelas mnggu pertama kitorang

rabu (6/10) - cuti 6th october
khamis (7/10) - cuti sbb pertukaran jadual
jumaat n sabtu - cuti baru kitorang yeahhh

n.b

1)post recap akan ditamtkan serta-merta atas sbb2 x boleh dielakkan
2)bilangan pelajar 2 cempaka setakat nih 12 lelaki 6 perempuan (laki lagi semangat kan)
3)tulang 2nd year da beli . x sbr nak kaji mereka
4)junior2 n9 yg aku x sempat jumpe lg,mintak maaf ek :)

2 comments:

hamba Allah said...

aku dah cakap khamis cuti tukar jadual....sume x caya!!!! geram aku...ilang plan aku untuk ari khamis tuh....geram!!

Dr Is Afiq said...

kpd cik yusra hanani

sy bg pihak pelajar lelaki ingin memohon maaf kerana kami tak mengetahui perihal kelas batal tu.

selamat hari raye :)

© Templates Deisgn by | Nurulchumel Design