Thursday, February 3, 2011

anak mesir

disebabkan enchik internet ttbe mcm laju je pg ni
aku rase mcm nak update la blog yg bersarang labah2 ni
utk cite sikit sebanyak ape yg jd kat mesir ni
xtau byk pun 
cite ape yg jd kat aku dlm temph sminggu ni jela

25 JANUARI 2011

hari ni rata2 kanak2 ain shams memang x kuar rumah
bukan sebab takot kuar ke ape
ktorang mmg xtahu menahu ape bakal jadi harini
sbb keesokannye ktorang akan ade exam midyear anatomy
jd rata2 memang habiskan masa dgn kawan baik2 pelajar2 medic
iaitu buku
khususkan lg buku neuroanatomy
tp bile da pening khatamkan 2 3 kali buku anatomy aku pun rase gatal tgn nak on9
tgok2 fb org2 mesir cdng nak buat rusuhan (muzaharah) bermula harini

26 JANUARI 2011

hari ni kitorang ke u mcm biase utk amek exam
siap buat photoshoot lg lepas tu
tanpa sedar keadaan akan jd bahaye
habes exam terus pulang ke arma (asrama malaysia)
lepas berjaya tolak ajakan ayie utk g cs tgok cite tron sbb aku tensen aku bntai 3 soalan td
lalu pulanglah aku
mlm nye mcm dah xleh nak tido
pukul 12 tido pastu bgun balek sbb risau
smpai subuh baru la tido balek

27 JANUARI 2011

pagi ni aku janji dgn kawan utk keluar ke city stars malamnye
saje nak jalan2 lepas exam
lepas zohor aku pulang ke hayyu sabi'
tapi aku balek ke arma lepas da kensel nak kuar atas alasan2 tertentu
malam nye aku ke hayyu sabi' kembali utk teman adam balek
sbb die dari arma ade praktis basketball
time ni keadaan still ok lg

28 JANUARI 2011

lepas solat jumaat kat masjid turbo yg ktorang salu pg
aku trus ke rumah bo kat kawasan abbasiah
sbb nak bincang pasal trip ktorang ke jordan keesokannye
aku nak die kenselkan je plan tu mmndangkan keadaaan yg agak genting skang
tp die ttp xnak kensel
ouh on the way nak ke rumah bo ni gak la
aku nmpak bbrapa trak polis brkumpul kat depan masjid nur
dan hari ni gak la line telefon dan internet sume kene sekat
makin susah la perhubungan ktorang kat sini
hari ni gak sekali lg aku plan nak ke cs jalan2
jd petangnye aku ke sabi' dalam pukul 5 ptg
time ni jalan raya mmg lengang 
mmg x byk kete
hampir sejam gak aku tunggu
last2 aku dpt teksi lepas setuju nak naek skali dgn arab2
lalu smpai la aku ke rumah n9 kaherah
tapi time ni baru aku tau
perintah berkurung (curfew) da mule dijalankan
4 ptg-8 pg
no wonder mmg x ramai org kat luar
lalu aku decide kene la tido kat rumah ngri harini
smpai la ke harini aku still kat sini

29 JANUARI 2011

hari ni sekali lg kol bo
suruh die tangguh kan dulu ke jordan
smpai ke 31 hb
menurut bo kat tempat ktorang beli tiket tu die dah nmpak ade kereta kebal kat situ
agak seram
aku lak decide lepas tu nak g kuarkan duit
sbb dalam poket aku mmg tinggal sikit je duit
khuz plak ajak aku g jalan
ktorang decide nak g cs tgok keadaan kat sane
and benda paling x disangke2 jd
city stars,shopping complex paling besar kat afrika kononnye
tutup lak harini
lalu kitorang decide nak ke abbas el akkad
dgn jalan kaki je
sbb x jauh pun cs sgn abbas tu
sepanjang perjalanan dapatlah ktorang saksikan mcm2
dari org2 ramai berkumpul
smpai ke trak2 polis yg terbakar kat tepi jalan
lg2 kat kawasan jawazat
mmg agak ngeri
ktorang berjalan dgn sangat sangat laju ke hsbc
tp last2 dapat tau xleh nak kuar duit
sbb system sume dah down
tp kitorang kuarkan duit kat bank arab yg berhampiran
malamnye org2 arab sekitar rumah n9 dah start kuar rumah
utk jage jalan2 sekitar sini
malamnye gak macam2 bunyi bleh dgr
tembakan kat sane sini
nasib baek ktorang ade kat rumah ngri lg
masih lg selamat setakat ni

30 JANUARI 2011


pagi ni dapat panggilan bo
die nak kensel gak akhirnye trip ke jordan tu
alhamduliah
sb dpt tau banduan2 dah terlepas
mmg bahaye la kan
dan die gak nak dg rumah negeri
ouh curfew pun dah makin awal skarang ni
start pukul 2 ptg
jd mmg membataskan pergerakan ktorang
aku still lg risau sbb pasport aku kat arma
skali dgn baju2 kat sane dok rumah ngri mmg pinjam baju org jela aku nih


31 JANUARI 2011


aku ngan bo cadang nak teman abg hafiz ke mator (airport)
sbb die still nak gak g jordan dgn kinah ngan zaiha
smpai ke airport keadaan mmg agak sesak kat sane
rmai kot org kat sane
msing2 nak cepat2 pulang ke negara masing2
kat sini gak jumpe kawan sekuliah yg nak pulang ke malaysia
lepas semua urusan selesai ktorang pun berangkat pulang ke rumah negeri
tp menurut abg hafiz flight dorang kene delay kejap
tp last2 smpai gak kan
alhamdulilah






dah penat menaip
nanti la sambung
menarik selepas ni :

-line internet kembali !
-arab saudi = umrah ?
-kuliah owh kuliah haihh








1 comment:

Huda said...

Alhamdulillah korg sume selamat :)

© Templates Deisgn by | Nurulchumel Design