Sunday, June 19, 2011

20 tahun



20 tahun yang lepas , tarikh yang sama , 19 Jun 1991 lahirlah seorang bayi lelaki yang nakal . teringat mama pernah cakap kat aku , 

"is ni time kecik2 dulu agak pelik. sebab x menangis langsung. senyap je. sampai kawan2 mama pun pelik"

tapi itu cerita 20 tahun yang lepas . sekarang , setelah 20 tahun aku hidup , banyak benda yang kena renungkan kembali . berapa banyak amalan aku sepanjang 20 tahun hidup ni . rasenya masih boleh dikatakan sangat kurang . mulut asyik keluar benda yang x baik . mata asyik tengok benda x elok . telinga asyik dengar benda x berfaedah . kaki jarang seklai nak jejak tempat yang bermanfaat .


untuk mama dan papa , maaf sebab jadi anak yang paling banyak kerenah . paling nakal . paling x dengar cakap . paling suka menghabiskan duit . paling suka melawan . sampai datang mesir pun nak bantah . amek medic lepas kene marah . tapi baru sedar lepas 2 tahun belajar medic , ini lah jalan yang Allah dah sediakan untuk aku . walaupun time 1st year belajar macam nak xnak sebab x minat medic . betul cakap mama , aku suka pilih jalan yang susah . jalan senang ade depan mata tapi selalu nak ikut jalan susah . tapi sekarang aku dah paham . aku akan jadi doctor yang hebat satu hari nanti !


untuk adik beradik , maaf gak sebab jadi adik / abang yang degil . untuk akak2 tersayang , thanx kerana sabar layan kerenah adik laki sorang nih . untuk Izrinda Raihan , thanx sebab jadi akk yang paling rapat . sampai ade orang ckp kite kembar , macam pakwe/makwe , kan ? haha . selalu teman aku g shopping wpun aku ade taste hanya kat baju2 gelap je. untuk 3 orang adik2 nakal , belajar rajin2 . bangga ade adik macam korang . walaupun aku tau aku bukan world's greatest brother . sorry for that . :( . selalu buli korang , kann hehe .


untuk kawan2 yang pernah kenal aku , thanx sebab wish bezday walaupun aku dah jarang on9 skarang nih . exam fever . untuk rakan2 sekuliah , thanx sebab buat batch jadi ceria . sorry gak sebab jadi rakan sekuliah yang paling emo . paling suka ayat sorang kawan kuliah bile die nampak aku pakai baju selain kaler hitam/putih , 


" wah , 1st time tengok is pakai baju selain kaler hitam . "

untuk ketua batch 2 cempaka and penolong , abang Khairul Anuar n Kak Aeidah , terima kasih bagi kepercayaan bagi pegang jawatan ketua akademik batch . walaupun aku x banyak buat keje . kebanyakan keje penolong , Nasibah yang buat , thanx . rase kak Aeidah mesti bengang kan sebab sy xnak bahagi2 soalan past year tu . (jahat x aku. sampai sanggup lawan cakap penolong ketua batch) sy buat untuk kebaikan semua orang . maaf , kak . :)

untuk geng ARMA  . thanx sebab buat aku rase macam ade family kat mesir nih . paling x boleh lupa bile aku demam time practical exam hari tu . kak Aten sanggup luangkan masa untuk buat bubur untuk aku . sedap plak tu . siap ade serunding lagi . thanx kakten n yang lain yang tolong ! kita semua akan berjaya sama2 kan ?

untuk junior2 . sorry sebab jadi senior yang cam hampeh . x byk tolong korang tahun nih. keje asyik nak kenekan sorang2 . memang x patot dijadikan role model , kan ? study lah rajin2 , jadi senior yang baik untuk junior tahun depan . untuk Adam , thanx jadi junior yang paling rapat. tempat luahkan segala rahsia . tempat berkongsi pelbagai minat . tempat menangis . tempat bergurau . junior yang paling aku respect . (busy sangat study sampai x ingat nak wish eh.hehe ) hadiah yang paling best dari junior mestilah nak tengok kejayaan korang , kan . study smart .

sekali lagi. yang wish kat fb , inbox , phone , call (anda tau diri anda :) ) thanx a lot . sorry atas segala salah silap . semoga umur 20 ni dapat mengubah diri aku jadi lagi baik .

n.b 

dah 20 . boleh kahwen kan ? =D

2 comments:

reen said...

Happy birthday is. thanks also to be my greatest brother.

:D

imtiyazismail said...

selamat hari lahir is :)
semoga segala impian menjadi kenyataan insyaallah...
gudluck exam!!

© Templates Deisgn by | Nurulchumel Design