Thursday, June 9, 2011

jar of hearts


semalam exam practical terakhir kitorang
anatomy
subject faveret gua
exam ni dah berubah format tahun nih
ade 2 bahagian
1 e-lab (10 station , 30 soalan)
1 lg kat dissecting room (15 station , 30 soalan)
kitorang group last yang buat exam ni

mula dengan e-lab
lepas taklimat sikit dari Dr Hassan , exam start
soalan nye tak sesusah yang dijangkakan
sebab sume nye sebijik macam dalam video revision Dr Hany Shawky
tak sia2 aku ulang tayang video tu sampai nak termuntah (ok exaggerate je)
sampai suara Dr Hany pun masuk dalam mimpi hoho
lalu tamat bahagian e-lab

bahagian 2
dissecting room
time kitorang ade 2 set soalan je
mungkin sebab group yg last jadi 2 set lagi dah kemas
taklimat dr Dr Azza Salah
aku jd orang ke-2 masuk 
pilih set yang kanan sebab ade firasat yang kurang enak dgn set belah kiri
station 1 , skull
bg structure yg lalu kat foramen spinosum
1 station lagi (x ingat no brape, belas2 kot)
terletak 1 cadaver full dari kepala smpai kaki
1st time masuk full cadaver dalam exam
lepas dah tulis jawapan untuk structure2 berkaitan
berfikir sejenak sambil tgok cadaver tersebut
dah 2 tahun kitorang tengok benda nih
hampir 2 kali seminggu
pernah wujud perasaan bile kite akan mati  ?
insaf sejenak
sambung balik
station 2nd last
ni station paling gua x minat
terletak sebijik spleen kat situ
dan jarum dicucuk kat visceral surface of the spleen
tp macam letak kat hilum
cume spleen terbabit macam xde hilum. pelik.
lalu gua pun merajinkan diri angkat tangan
"is this the hilum?"
"no,its not"
ok. dah tau.
station terakhir.
anomalies.
aku bantai sebab x ingat ejaan. sorry , Dr Hassan Serry . :(
tamat bahagian 2.

tanya kawan yang amek set sebelah kiri
susahhh..
alhamdulilah gua pilih 'jalan' yang betul. :)
lalu gua pun berjalan keluar meninggalkan dissecting room
sambil menoleh buat kali terakhir ke belakang
cehh macam novel plak dah
lepas ni dah xde tgok cadaver dah kan ? :(




salah satu jar yang masuk exam. lepas ni kite tengok jar2 yg berpenyakit plak eh :)


n.b

- selamat ulang tahun kelahiran untuk kakteh , Izra Nadia yang ke 24. bile nak kawen ? :D
- gua makin sayang dengan batch gua. sangat concern antara satu sama lain. xkan biar sorang pun tertinggal tahun nih. jom naik 3rd year ramai2 ! amin .
- lg 16 hari exam written. study leave yang sangat singkat. jom manfaatkan sepenuhnya.
- orang suke tanye soalan ni , balek malaysia tak tahun nih ? lalu aku jawab , kalau dapat mumtaz tahun nih , aku balik ! :D

3 comments:

reen said...

is, ingat je birthday kakteh kan.

is, cmne buat tulisan utk gamabr jd kecik? hehe

miss youuuuuuuuuuuuu!
:DD

Aku tEtaP aKu said...

star anatomy...bgi soklan cmne ponn leh handle kn...hha....

Irnie Rinawaty said...

yeen:tu pon xtau!!!
is:balek la isssssssssssss

© Templates Deisgn by | Nurulchumel Design