Saturday, August 28, 2010

recap # 3 PITT 09 . bukan sekadar program


lalu aku pun tekan butang itu
aku ingatkan butang ape
sesudah tekan tibe2 sekeliling aku bertukar
dari suasana kat Hotel Royal Bintang Seremban
ke 1 tempat
aku rase macam pernah pg tmpat tu
tp tak ingat
xde lg makanan2 kat sekeliling aku
yg ade hanyelah ustaz2,kelas2 agame dan lain2
tiba2 ustaz tu dtg n tarik aku
muke die cam nak bg pnyepak je
lalu . . .
haha dah dah dah cukop cukop !
stop r mrepek is 
terus je ckp ko nak cite pe kali ni
ok ok

ok back to the point la
recap diteruskan
kali ni nak cite pasal program yg kitorang dak2 MAINS kene lalui
sebelom nak fly ke Mesir
ktorang kene di'penjara'kan dulu kat Pusat Dakwah Islamiah (PDI) selama 2 bulan
tujuannye ?
untuk bg sikit pendedahan la pasal ngara yg ktorang nak g ni kononnye
n untuk sediakan serba sikit dari segi mental n fizikal untuk ktorang dok kat ngara Arab ni
program ni stat 1hb Jun 2009 n habes tngah bulan 7 (aku da x ingat tarikh die)
kire lbh kurang 2 bulan gak la
n batch ktorang je yg kene amek kursus ni selama tu bapak x aci eh
oh name program tu Program Intensif Timur Tengah (PITT) 09
jom2 tgok aktiviti2 ktorang kat PITT tu
p/s-tajuk kali sgt poyo ye
p/s II-dsbabkan PITT ni byk bnde nak cite,aku post 3 part okehh

Jadual PITT 09

0730 - sarapan
0800-1000 - kelas tahfiz Quran (Ustaz Amir Imran / Abg Khairul)
*kitorang kene hafal Quran okeh
1000-1030 - rehat / minum pagi
1030-1200 - taklimat agensi
1200-1400 - rehat /solat / lunch
1400-1600 - kelas b arab (Ustaz Rahman)/ b inggeris (Teacher Shila) 
1600-2000 - rehat
2000-2200 - kelas tajwid / taklimat





jom tgok pngalaman2 ktorang nih
*syafiq takde dalam gambar 


ni time dorang baru lpas main paint ball kat blakang PDI time last day
aku x join sbb da balek umah . sape xnak balek awal kan?lepas da kene pnjara haha



sebelom g kelas tajwid amek gmbr dlu beb
*depan masjid PDI



aku ttp hafal Quran wpun org len tdo
giler rajenn kann haha



detik2 menanti kelas start



hafal jgn x hafal akmal , esan !



ni lg 2 org , borak je keje hafal xmau huhu



bile da xleh masuk , borak la kan hehe



budak SMKA Pedas sejati..Shol (Morocco) n Walep (Jordan)



ni la dewan makan PDI
cam hotel kan



Abg Hafiz yg bakal smbung pelajaran ke Ma'had Qiraat Shoubra



owh dulu aku sangat besar haha

 

boring ke mal hehe



selamat datang ke PDI ! haha jd duta x memasal



aku , syafiq n safwan (Morocco)



ni bile penceramah lmbt masuk la ni haishh



saat aku ditasmi' ustaz Amir



abg Hafiz x abes2 enterframe kan



jejaka2 macho PDI
akmal , Syuk (Jordan) n esan



masing2 xnak ngaku besar haha



time wat group presentation



gadis2 ayu SHAMS turun lawat kitorang hehe
*yg tgah2 tu adik Dr Hakim,4th year skang




thanx la korang lawat ktorang
korang mmg terbaekk r
sorry gak mnyusahkan korang sbb yela waktu melawat kat sini x pasti bile kan haha



bye2 bakal2 doctor n ustaz sekalian !



ni la Ustaz Najib yg ajar ktorang tajwid
kelas die menakotkan 
bukan sbb die garang tp 
soalan2 die yg slalu agak basic smpai malu bile x dpt jwb -_-



aku mengajar akmal wehhh haha



pentasmi' ktorang yg ke-2 yg sgt kejam haha



teacher english ktorang , teacher Shila n anaknye hehe
*teringat bile 1 hari aku dpt jawab soalan tcher , tcher bawak aku pg umah die n g Domino's Pizza hehe
die soh aku ajak sorang n aku ajak khuz 



same2 bersatu wat assignment kitorang
ni la 1-1 nye bende yg ke'medic'an
assignment pasal hukum In-vitro Fertilisation (IVF)




bile da boring sgt,kat tangge pun jd je untuk buat kulit album haha




kulit album terhangat wehh haha




kak Ika,faci ktorang yg sgt mnyayangi dak2 medic hehe




hafal Quran tu Khu-z :)



ni nampak sangat la bosan nye 
Ali,kuliah Lughah al-Azhar
n roommate aku kat rumah n9 gak



sebelum kelas tajwid yg scary start , rilek2 dlu



sekali lagi



dlm toilet pun nak gak amek gmbr kan




sekali lagi kene tasmi'



muak weh makan benda same untuk 2 bulan
*sangat x brsyukur aku nih



macho wehhh haha



ni time kelas terakhir ngan ustaz Rahman



dak2 perempuan lepasan SPM
bakal g Mesir (medic) , Jordan n Morocco



muke2 ponteng dgr tazkirah haha



cam nak hari raye lak kan



tgok mmg cam bangunan kat Mesir lak kan PDI ni



pose lagii



bile budak2 form 6 Shams dtg sbb ade program nasyid



ape yg korang gelak2 tu ish3



lapar ke akmal aha



pose untuk majalah MAINS haha



ustaz Rahman yg jar kitorang B Arab Fusha 
a.k.a atuk saudara aku hehe



antara program2 kat sane



kelas kitorang



dak2 perempuan ngan ustaz Rahman
*xnak kalah dorang ni hehe



kitorang sayang teacher Shila ! :D



to be continued...

No comments:

© Templates Deisgn by | Nurulchumel Design